تعطیلی خطرناک‌ترین پروژه های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد!

d8aad8b9d8b7db8cd984db8c d8aed8b7d8b1d986d8a7daa9e2808cd8aad8b1db8cd986 d9bed8b1d988da98d987 d987d8a7db8c d8b1d8a7d987d8b3d8a7d8b2db8c 61d59abe5dce4

عامل/کهگیلویه و بویراحمد دو پروژه مهم چهار خطه جاده “بابامیدان – یاسوج – سمیرم” و پروژه چهارخطه ” کمربندی یاسوج- اصفهان” که از حادثه خیزترین و خطرناک‌ترین محورهای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند.

“فرهاد آرامش‌نیا”، پیمانکار پروژه جاده “بابامیدان – یاسوج – سمیرم” در این زمینه به خبرنگاران گفت: اعتبارات این پروژه که مسیری ۲۶۳ کیلومتری است، در بودجه امسال تنها ۴۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که آن هم اسناد خزانه هست و اگر نقدی شود، شاید حداکثر به ۲۰ میلیارد تومان برسد. بنابراین این پروژه با چنین وسعتی، امکان رسیدن به مرحله اجرایی برای آن ممکن نیست.

وی افزود: مشکل اصلی در تعطیلی پروژه، نبود اعتبار کافی برای پروژه است. وقتی هم که اعتبارات سال‌های آینده را هم می‌بینیم، و اعتبارات امسال را هم با آن مقایسه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که این پروژه واقعاً مورد تبعیض واقع شده است.

آرامش نیا اظهار کرد: این پروژه مورد بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته است. ما از استاندار، معاون استاندار و نمایندگان قبلی و فعلی انتظار داشتیم که نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند اما حالا به دلیل مشکلات اعتباری، تعطیل است.

پیمانکار این پروژه در خصوص اعتبارات این پروژه در گذشته و امروز و مطالباتش خاطرنشان کرد: در مسیر “یاسوج تا سمیرم”، حدود ۲۴ کیلومتر از پروژه توسط شرکت ما چهارخطه شده، اما بیش از ۵۰ درصد مطالبات سنوات قبل که مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۸ است هنوز پرداخت نشده و در پروژه فعلی هم بیش از ۵۰ درصد از کارکرد ما پرداخت نشده است.

آرامش نیا تصریح کرد: اگر قرار است که اعتبارات به این شکلی که در بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده بماند، که برای این مسیر ۲۶۳ کیلومتری ۴۱ میلیارد اعتبار به صورت اسناد خزانه پیش‌بینی شده است، پروژه را ادامه نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: مردمی که از این مسیر تردد می‌کنند وقتی که فرسایشی و لاک‌پشتی بودن مسیر را می‌بینند، نسبت به دستگاه‌ها بدبین می‌شوند و اگر قرار است اعتبارت همین باشد، بهتر است ما هم پروژه را ادامه ندهیم تا وجهه دولت و نظام در بین مردم آسیب نبیند. چرا که اگر پروژه تعطیل باشد بهتر از اینست که چهره استان، دولت و نظام آسیب ببیند.

تعطیلی خطرناک‌ترین پروژه های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد!

همچنین “امین خرمی”، مدیر پروژه چهارخطه محور کمربندی یاسوج- اصفهان نیز در بازدید خبرنگاران از این پروژه گفت: این پروژه بالغ بر ۱۲ سال قبل از اینکه شرکت ما در مناقصه برنده شود، به دلایلی از قبیل نبود اعتبار و معارضاتی که ادارات رفع نکردند، نیمه‌کاره رها شده بود. در این چند ماه هم که شرکت ما در مناقصه برنده شد، پیشرفت چشمگیری داشت. بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان کارکرد مثبت داشته‌ایم که اگر بخواهیم تأخیرها در پرداخت را هم لحاظ کنیم، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی در مورد اهمیت این پروژه افزود: این پروژه در حد کریدور شمال به جنوب، حتی شرق و غرب به پایتخت است. با وجود اینکه آقای حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در پروژه حضور داشتند و تأکید بر همکاری دستگاهها جهت رفع معارضات و همکاری بیشترکردند، اما هنوز معارضات پروژه حل نشده است. هنوز تیر برق‌ها سر جای خود هستند، وضعیت گاز و آب و فاضلاب و فیبر نوری همچنان باقی است.

به گزارش عامل، خرمی تاکید کرد: به دلیل معارضات و کمبود اعتبار با وجود میل باطنی مجبور به تعطیلی پروژه شدیم. ما از برنامه پروژه جلوتریم؛ پروژه بالغ بر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظریم که شرایط مساعد شود تا عملیات اجرای دوباره پروژه را از سر گیریم.

تعطیلی خطرناک‌ترین پروژه های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد!

 الله کرم جانی پور، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار عامل با بیان اینکه در هر ساعت بصورت رفت و برگشت ۳۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین از محور ترانزیتی” یاسوج- اصفهان ” که کریدور شمال به جنوب است، تردد می کنند، ادامه داد: همچنین هر شبانه روز ۲۰ هزار وسیله نقلیه از این محور تردد دارند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۶۰ هزار وسیله نقلیه کامیونت، مینی بوس، کامیون سه محور به بالا، اتوبوس و سواری از این محور تردد می کنند، عنوان کرد: در هر شبانه روز ۲۵۰ دستگاه اتوبوس مسافربری بصورت رفت و برگشت از محور “یاسوج- اصفهان “تردد دارند.

جانی پور با بیان اینکه محور” یاسوج- اصفهان” پرترافیک ترین محور استان کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: حدود ۹ نقطه حادثه خیز در این محور ارتباطی وجود دارد که برای اصلاح، بازسازی و بهسازی و حذف نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

«سرهنگ بهنام ویسی پور»، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار عامل گفت: طی سه سال و نیم اخیر محور “یاسوج به اصفهان” پرحادثه‌ترین محور ارتباطی این استان بوده بطوریکه یک چهارم معادل ۲۴ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور اتفاق افتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از محور “یاسوج-اصفهان” دوخطه رفت و برگشت بوده، بخشی چهارخطه شده، این محور کریدور شمال به جنوب، نزدیک ترین راه دسترسی به بنادر جنوبی کشور و پرتردد ترین محور استان است که بعنوان حادثه‌خیزترین جاده‌ استان کهگیلویه و بویراحمد است و نیازمند عزم جدی در اتمام و بهره برداری از پروژه چهارخطه این محور است.

ویسی پور در خصوص “کمربندی یاسوج- اصفهان” ادامه داد: ۱۱ درصد تلفات سالهای ۹۸ و ۹۹ استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در کمربندی ۱۱ کیلومتری “یاسوج به اصفهان” رخ داده است که می توان گفت این کمربندی به ازای هر کیلومتر یک نفر کشته داشته است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تسریع در اتمام و بهره برداری از “کمربندی یاسوج- اصفهان” عنوان کرد: کل ترافیک شمال به جنوب و بنادر کشور و بالعکس، وجود روستاهای بزرگ، دو شهرک‌های صنعتی، داشتن راههای فرعی زیاد و عبور خودروهای سنگین زیاد از این کمربندی ضرورت تسریع در بهره برداری این کمرندی را دو چندان کرده است چراکه در غیر این صورت در اینده با مشکلات جبران ناپذیر و غیرقابل حلی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

kajart

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

اعتراضات گسترده به افزایش قیمت سوخت در قزاقستان/ دولت استعفا کرد؛ حکومت نظامی برقرار شد

چ دی ۱۵ , ۱۴۰۰
به دنبال آنکه اعتراضات سراسری به افزایش قیمت سوخت در قزاقستان به خشونت کشیده شد، دفتر ریاست جمهوری این کشور آسیای‌میانه امروز (چهارشنبه) به مدت دو هفته در آلماتی، بزرگترین شهر و استان منگستائو حالت فوق‌العاده اعلام کرد و استعفای دولت پذیرفته شد. به گزارش عامل، به نقل از خبرگزاری […]
d8a7d8b9d8aad8b1d8a7d8b6d8a7d8aa daafd8b3d8aad8b1d8afd987 d8a8d987 d8a7d981d8b2d8a7db8cd8b4 d982db8cd985d8aa d8b3d988d8aed8aa d8afd8b1 61d59d7b4c023

خبرهای فوری

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.