شماره جدید «مدیریت ارتباطات» درباره حریم خصوصی منتشر شد

d8b4d985d8a7d8b1d987 d8acd8afdb8cd8af d985d8afdb8cd8b1db8cd8aa d8a7d8b1d8aad8a8d8a7d8b7d8a7d8aa d8afd8b1d8a8d8a7d8b1d987 d8ad 61c3374d0f9f4

به گزارش خبرگزاری عامل، شماره ۱۳۹ ماهنامه مدیریت ارتباطات به‌تازگی با پرونده‌هایی درباره حریم خصوصی در عصر ارتباطات، مستندسازی در روابط‌عمومی‌ها، حوزه عمومی و فیس‌بوک منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

حریم خصوصی، تاثیر فراگیر شدن فناوری‌های ارتباطاتی بر آن و تطورات مفهومی و عینی این مفهوم، موضوع اصلی شماره اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات است. در عصر مدرن، هم‌سو با تحولات مادی و فکری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و تکنولوژیک، تمایز میان خصوصی و عمومی صورت‌بندی مفهومی دقیقی یافت و درباره آن بحث‌های مفصلی صورت گرفت. اکنون به نظر می‌رسد با تحولات تکنولوژیک صورت‌گرفته و رشد و گسترش رسانه‌های جدید و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، این مرزبندی‌ها بار دیگر با چالش‌هایی اساسی مواجه شده‌اند و مفاهیم حوزه خصوصی و حوزه عمومی نیازمند بازتعریف‌اند. در پرونده ویژه شماره اخیر ماهنامه مدیریت به این بازتعریف پرداخته‌ایم. در این پرونده مطالبی از کیوان الستی، علیرضا ثقه‌الاسلامی، شاهو صبار، مسعود زمانی، امیرحسن موسوی و محمد رهبری خواهید خواند.

مستندسازی در سازمان‌های ما که طبیعتاً متولی آن باید روابط‌عمومی هر سازمان باشد، هنوز آن‌چنان جدی گرفته نشده است. این عدم جدیت در مستندسازی منجر به وضعیتی می‌شود که گویی هرچیزی تنها دارای زمان حال است و نه پیشنه‌ای دارد و نه هویتی. در شماره ۱۳۹ صفحاتی را به مسئله مستندسازی در روابط‌عمومی اختصاص داده‌ایم. امیرعباس تقی‌پور در سرمقاله خود به همین موضوع اشاره کرده است و ده نکته در این‌باره بیان کرده است. امیر لعلی هم دستورالعمل‌هایی برای مستندسازی در روابط‌عمومی داده است، قربانعلی تنگ‌شیر، از این گفته‌که بدون مستندسازی در روابط عمومی چه خسرانی بزرگ متحمل خواهیم شد. همچنین در میزگردی با حضور اسماعیل قدیمی و حمیدرضا حسینی‌دانا وضعیت مستندسازی در ایران و جایگاه آن در روابط‌عمومی‌ها واکاوی شده است

حوزه عمومی مفهومی است که به‌طور گسترده در بسیاری از رشته‌ها، مانند علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات مورد مطالعه قرار گرفته است. مفهوم حوزه عمومی از زمانی که «یورگن هابرماس» برای نخستین بار آن را معرفی کرد، تغییرات زیادی را پشت‌سر گذاشته است. در پرونده‌ای در ماهنامه مدیریت ارتباطات این بررسی شده است که ظهور و فراگیری رسانه‌های تعاملی چه تأثیری به‌لحاظ مفهومی و عینی بر حوزه عمومی مدنظر هابرماس گذاشته است؟

از دیگر مطالب شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توان به این‌ موارد اشاره کرد؛ نیوشا طبیبی در ادامه سلسله یادداشت‌هایش درباره غذا به سراغ نان سنگک رفته است و درباره چیستی و تاریخ این قوت ایرانیان مطلب خواندنی‌ای نوشته است. حسین گنجی، در بررسی برند شخصی این‌بار سراغ کامبیز درمبخش رفته است که همین اواخر متاسفانه کرونا او را از ما گرفت. در بخش «آپارات» مریم بهریان، فیلم «شب به‌خیر موفق باشید» را بررسی کرده است. این‌فیلم درباره «ادوارد مورو»، روزنامه‌نگار (گوینده شبکه «سی‌بی‌اس») است که برخلاف اکثریت جامعه آن روز، شهامت نه گفتن و پرسشگری را داشته است. نازیلا علوی، پژوهشگر ارتباطات و رسانه در ادامه مباحثش درباره کودک و رسانه، به این پرداخته است که «مواجهه کودک با فضای مجازی و مواجهه والدین با کودکِ کاربر چگونه باشد؟»

همچنین، سعید معادی پژوهشگر ارتباطات، پژوهشی مفصل درباره تأثیر استفاده از ماسک بر ایجاد اختلال در ارتباطات میان‌فردی انجام داده است. ماهنامه مدیریت ارتباطات این پژوهش را خلاصه و در شماره ۱۳۹ منتشر کرده است.

kajart

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

برگزاری دوره مهارتی داروسازی/تعیین آزمون صلاحیت حرفه ای علوم پایه

چ دی ۱ , ۱۴۰۰
به گزارش خبرگزاری عامل به نقل از وزارت بهداشت، هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت بهداشت و اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برگزار شد. در این جلسه […]
d8a8d8b1daafd8b2d8a7d8b1db8c d8afd988d8b1d987 d985d987d8a7d8b1d8aadb8c d8afd8a7d8b1d988d8b3d8a7d8b2db8c d8aad8b9db8cdb8cd986 d8a2d8b2 61c3375522a6d

خبرهای فوری

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.