هفته ای چند نوبت ورزش کنیم؟

d987d981d8aad987 d8a7db8c da86d986d8af d986d988d8a8d8aa d988d8b1d8b2d8b4 daa9d986db8cd985d89f 61d5bc8151610

جنب وجوش داشتن برای حفظ سلامت اهمیت حیاتی دارد اما برای رسیدن به هدف‌های خود از نظر تناسب اندام شامل کاهش وزن یا افزودن به توده عضلانی برای استحکام عضلات و استخوانها، درک دقیق اینکه چقدر باید ورزش کنیم، شاید اندکی دشوار باشد.

به گزارش عامل، متخصصان ورزش و تندرستی می گویند: انتخاب نوع نرمش و تحرک بدنی در نهایت به توانایی‌ها، هدف‌ها، موارد خوشایند یا ناخوشایند، ابزارهای موجود، آسیب‌دیدگی‌ها و حتی وقت افراد بستگی دارد.

بنابر مقاله ای که در نشریه ایندیپندنت به چاپ رسیده، هرچند روش واحدی برای تمام افراد توصیه نمی شود اما اصول و رهنمودهایی هست که با پیروی از آن‌ها در تمرینات ورزشی می‌توان به برنامه‌ تمرین متوازن، کارساز، ایمن و لذت‌بخش دست یافت.

چند روز در هفته باید تمرین کرد؟

اگر جزو شیفتگان بدن‌سازی نباشیم، احتمالا دوست داریم با صرف زمان هر چه کمتری در باشگاه به هدف‌های خود در کسب سلامت و تناسب اندام دست یابیم. اما متخصصان می‌گویند با فقط هفته‌ای یک یا دو بار ورزش نمی‌توان از سطح پایینی از تناسب اندام فراتر رفت.

اگر بخواهیم در مدت زمان معقولی به اهداف خود در حفظ سلامت و تناسب اندام دست یابیم، باید دست‌کم سه بار در هفته ورزش کنیم. چهار یا پنج بار در هفته ورزش کردن عالی است، اما برای اکثر مردم مقدور نیست، زیرا وقت محدودی دارند. به همین دلیل سه روز در هفته ورزش کردن بهترین هدف‌گذاری است. به این ترتیب، بدن در سراسر هفته تحت فشار تمرینی کافی قرار خواهد داشت که به آن امکان می‌دهد سازگارتر، قوی‌تر و متناسب‌تر شود.

مدت تمرین چقدر باشد؟

برخی می‌گویند اگر از زمان معقولانه استفاده کنیم، می‌توانیم در مدت نیم‌ساعت، ورزش اثربخش و کارآمدی انجام دهیم اما به اعتقاد کارشناسان سلامت، اگر بخواهیم به راستی پیشرفت کنیم، مدت ورزش باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت باشد.

آنها توصیه می‌کنند که ۱۰ دقیقه بدن خود را گرم کنیم و به حرکت درآوریم، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با وزنه تمرین کنیم و پنج تا ۱۰ دقیقه هم برای کارهای کششی و سرد کردن بدن صرف کنیم.

با این حال، نیم ساعت ورزش هم برای تمرینات تناوبی یا آماده‌سازی مفید است.

خواب در بحث تناسب اندام چقدر اهمیت دارد؟

در یک کلام: خیلی زیاد. برای همه و به خصوص آن‌هایی که مرتب ورزش می‌کنند، شبی متوسط هفت تا هشت ساعت خوابیدن اهمیت حیاتی دارد. پس از تمرینات ورزشی در روز،  بدن قوی‌تر می‌شود، چربی می‌سوزاند و بافت‌های آسیب‌دیده ماهیچه‌ها را هنگام خواب بازسازی می‌کند.

بنابراین اگر خواب کافی نداشته باشیم، زیان می‌کنیم، تمرینات ورزشی اثر منفی می‌گذارد و برای انجام ورزش نیروی کافی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

kajart

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

طرح‌های علاج‌بخشی آبگرفتگی‌های اهواز تداوم یابد

چ دی ۱۵ , ۱۴۰۰
عامل/خوزستان نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: نتایج طرح‌هایی که تحت عنوان طرح ضربتی و علاج‌بخشی در ماه‌های گذشته بین آبفا و شهرداری اجرا شد، در بارندگی اخیر ملاحظه شد اگرچه اجرا و تدوام این طرح‌ها مورد تاکید است و ضرورت آن ملاحظه شده است. حجت‌الله زارع‌زاده در نطق پیش […]
d8b7d8b1d8ade2808cd987d8a7db8c d8b9d984d8a7d8ace2808cd8a8d8aed8b4db8c d8a2d8a8daafd8b1d981d8aadaafdb8ce2808cd987d8a7db8c d8a7d987d988 61d5bc8995d15

خبرهای فوری

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.