فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور/تلاش برای ارتقاء معیشت ورفاه رانندگان

d981d8b1d8b3d988d8afdaafdb8c d8a8db8cd8b4 d8a7d8b2dbb7dbb1d8afd8b1d8b5d8af d986d8a7d988daafd8a7d986 d8add985d984 d988d986d982d984 d987 61d56a218b0dc

مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی از فرسودگی بیش از ۷۱ درصد خودروهای ناوگان حمل و نقل همگانی کشور خبر داد.

عبداله متولی در گفت وگو با عامل، درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متاسفانه به سبب عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از ۷۱ درصد این خودروها فرسوده هستند و بی تردید این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می شود.

وی افزود: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. علیرغم اینکه در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی وهمگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه های سنگین تعمیرات وارد کرده است.

وی ادامه داد: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری ها در بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می شود. بی تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان  از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری ها  و دهیاری های کشور  در بانک‌ها  نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش درراستای تامین مسایل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه های تعمیرات مهمترین دغدغه های مدیران اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در راستای سیاست های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه ؛ ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم  با حمایت دولت مردمی در میان مدت ؛ موفق به رفع ریشه ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم. 

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه متاسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می شود، افزود: این رویکرد متاسفانه باعث مهاجرت گسترده به کلانشهرها می شود در حالی که  باتوجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر کشور می توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها ؛ از تبعات مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کم کرد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و حمایت از حمل و نقل همگانی می تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.

انتهای پیام

kajart

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

نگذارید برگشت محصولات ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس هم سرایت کند

چ دی ۱۵ , ۱۴۰۰
عامل/البرز رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز گفت: با وجود اینکه حدود ۹۵ درصد فلفل روسیه در ایران به تولید می‌رسید با واکنش منفی این کشور مواجه شدیم و این مساله موجب بدنامی محصولات ایرانی در کشورهای مختلف شد. سید کاظم میرجلیلی در گفت و […]
d986daafd8b0d8a7d8b1db8cd8af d8a8d8b1daafd8b4d8aa d985d8add8b5d988d984d8a7d8aa d8a7db8cd8b1d8a7d986 d8a8d987 daa9d8b4d988d8b1d987d8a7 61d56a38e24a6

خبرهای فوری

نویسنده

نوید رستم نژاد

لورم ايپسوم متن ساختگی با توليد سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.